Inbound marketing
Wil je nóg meer inzicht krijgen in de vraag waarom je (potentiële) klanten op reis zijn? In welke fase van de reis zij zich bevinden? Wat het beste contactmoment is? En wil je graag bereiken dat toekomstige klanten contact met jou gaan opnemen?
Ga dan aan de slag met inbound marketing. LeadQuest helpt salesmedewerkers en salesteams hun verkooptijd effectiever te benutten dankzij inbound marketing. Zodat zij effectieve salesgesprekken kunnen voeren op relevante momenten.
Landingspagina’s
Bij inbound marketing creëer je precies die content die past bij de specifieke fases van de klantreis. Je biedt deze content uitsluitend aan via landingspagina’s, waarbij de geïnteresseerde zijn contactgegevens achterlaten. Zo bouw je een database op van e-mailadressen die je segmenteert naar fases in de klantreis. Je kunt iemand aan het begin van de klantreis heel andere informatie aanbieden dan iemand die al verder is in dat traject. Dit vergroot de relevantie van je mailings en kweekt goodwill. Bovendien kun je beter het beste moment bepalen voor persoonlijk contact.
Leadscoring
Desgewenst ken je aan alle acties (websitebezoek, downloads, etc.) een puntenwaarde (leadscoring) toe. Daarbij bepaal je bij welk puntenaantal de lead van marketing naar sales gaat. Dat laatste vergt een nauwkeurige afstemming tussen marketing en sales.