testing: Some text

Content marketing: Kennis en informatie delen

Hoe zorg je ervoor dat je toekomstige klant je vindt? Met content marketing: het maken, aanbieden en online verspreiden van content (informatie) die aansluit op een vooraf onderkende behoefte bij je doelgroepen.

Zo help je je (potentiële) klanten met waardevolle informatie over probleemgebieden waarvoor jouw product of dienst een oplossing biedt. Hierdoor word je gezien als expert op de probleemgebieden van de potentiële klant. Je verstevigt hiermee bestaande relaties en trekt nieuwe relaties aan. Uiteindelijk vergroot dit de kans op een toekomstige aankoop aanzienlijk.

Content samenstellen

LeadQuest helpt bij het samenstellen van de content. We leren je hoe je delen van de content op verschillende manieren kunt inzetten en hergebruiken en hoe je kunt inspelen op de actualiteit. Ook leer je waar je aanvullende content kunt vinden en hoe je deze kunt verzamelen (content curatie).

Via website, weblog en social media

Bij content marketing speelt je website de centrale rol. Immers, het is de enige plek op het internet waarover je de volledige controle hebt.

Nieuwe relevante content

Het is belangrijk dat je op je website regelmatig nieuwe content plaatst, want:

  • hierdoor blijft je website actueel en relevant
  • wanneer je publiceert over de probleemgebieden die je product of dienst oplossen, wordt je gezien als expert op dit gebied
  • wanneer je in je content zoektermen gebruikt van je toekomstige klanten, wordt je sneller relevant gevonden door zoekmachines
  • elk nieuw artikel resulteert in een nieuwe webpagina en verhoogt daarmee de vindbaarheid van de website.

Meten is weten

Content marketing biedt meer kansen. Via Google Analytics kunt je deels achterhalen welke bedrijven je content bekijken. Je weet dan dat er binnen deze bedrijven interesse is voor jouw producten of diensten. Nog mooier is het, wanneer je weet welke persoon binnen dat bedrijf deze interesse heeft. Daarvoor is het handig om op je website ook case studies, whitepapers of e-books beschikbaar te stellen die zo waardevol zijn dat personen bereid zijn daarvoor hun contactgegevens achterlaten.

De rol van social media

Social media en e-mail zijn ideale platformen om aan je doelgroepen te laten weten dat er nieuwe content op je website staat. Bovendien geven social media inzicht in de actuele onderwerpen die spelen bij je doelgroepen. Ook maken deze inzichtelijk wie de beïnvloeders binnen je doelgroepen zijn. En wie zijn expertstatus nóg verder wil vergroten, kan zich mengen in discussies over gerelateerde onderwerpen op bijvoorbeeld LinkedIn.